Hier vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen, maar wil je deze wel graag stellen? Stuur dan een e-mail naar studio@spintol.nl.
-
Wat zijn de verzendkosten?
Binnen Nederland kost het verzenden van een pakketje met track & trace tot 2 kg naar je huisadres € 6,99.
Een brievenbuspakketje binnen Nederland kost €4,50.
Kleine pakketjes tot 1 kilo met track & trace worden voor €10,20 naar België, Duitsland en Frankrijk verstuurd. Dit tarief is €10,70 voor Denemarken en Oostenrijk en €12,70 voor het Verenigd Koninkrijk.
Voor kleine pakketjes tot 1 kilo die naar de Verenigde Staten en de rest van de wereld (buiten Europa) gestuurd worden, wordt € 20,50 in rekening gebracht. Ook hierbij ontvang je een track & trace code.
Tarieven overige landen in Europa:
EUR1 – €13,00: Faeröer Eilanden, Groenland, Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad), Luxemburg, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden), Gibraltar en de Kanaaleilanden, Zweden.
EUR2 – €18,50: alle overige landen in Europa (excl. Rusland).Let op! Extra kosten m.b.t. douane en belasting zijn de verantwoordelijkheid van de klant.
-
Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?
Over het algemeen wordt je bestelling binnen twee werkdagen verzonden met PostNL of DHL. Daarna is het afhankelijk van de post wanneer het pakje bij je aankomt. Meestal is dat de volgende (werk)dag. Je krijgt van je pakketje automatisch een track & trace code en je wordt door de verzender op de hoogte gehouden van de status van je bestelling.
N.B. In vakantieperiodes of bepaalde speciale gevallen kan het echter voorkomen dat je bestelling wat later verzonden wordt, maar daarover krijg je dan persoonlijk bericht met een schatting van de levertijd.
-
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Ondanks alle aandacht en zorg voor elke tol kunnen er kleine onvolkomenheden te vinden zijn, dit is nu eenmaal inherent aan een handgemaakt product en geeft ook de charme aan een product. Deze imperfecties vallen daarom dus ook buiten het retourbeleid.
Wanneer je toch niet tevreden bent over het bestelde product, kun je binnen 14 dagen contact opnemen met Studio Spintol. De verzendkosten voor de terugzending zijn voor eigen rekening. Na ontvangst en controle van de (complete en onbeschadigde) teruggestuurde artikelen zal het totale aanschafbedrag teruggestort worden.
Beschadiging van het product door verkeerd gebruik valt buiten de garantie en daarmee buiten het standaard retourbeleid. Denk hierbij aan:
- Het op de verwarming laten drogen van je op sockblockers opgespannen vochtige sokken. Hout zal hierdoor krom trekken.
- Een vallende spintol tussen met kracht samenklemmende knieën opvangen waardoor de tol breekt.
- Een drop spindle op het haakje laten vallen waardoor deze afbreekt.
In al deze gevallen kun je uiteraard contact opnemen met Studio Spintol. Wij zullen ons best doen om het product te repareren indien dit mogelijk is. Hou in dat geval wel rekening met bijkomende kosten.
-
Hoe zit het met je footprint?
Tegenwoordig is duurzaamheid gelukkig steeds vaker het gesprek van de dag! In bijna alle facetten van de shop zit duurzaamheid dan ook verweven. Veel van onze spintollen worden gemaakt van hele kleine stukjes hout, soms van restjes hout die overblijven nadat andere ambachtslieden stukken hout over hebben. Ook gebruiken we graag en zo veel mogelijk lokaal verkregen hout.
Natuurlijk wil het oog ook wat en niet alle bijzondere houtsoorten groeien om de hoek. Af en toe gaan we daarom naar een fijnhouthandel om wat speciale houtsoorten in te kopen.Omdat we de tollen niet alleen goed beschermd en leuk wil verzenden, maar óók daar aan duurzaamheid wil bijdragen, worden de kleine maten Turkse spintollen verzonden in een oud gerecycled blikje en de overige tollen in een andere ludieke gerecyclede verpakking. Ik kom vaak bij kringloopwinkels en spot dan meteen even of er nog leuke blikjes zijn. Een win-win situatie, want het spaart verpakkingsmateriaal én je hebt (in het geval van de Turkse spintol) meteen een goede opbergmogelijkheid voor je kost- en kwetsbare spintol.
-
Kan ik een geboekte workshop of spinproeverij annuleren?
Annuleren van een workshop betekent voor ons extra werk en kosten. Voor het voorbereiden van onze workshops moeten we o.a. personeel inplannen en andere voorbereidingen treffen. Bovendien is het maar de vraag of een ander persoon de vrijgekomen plek door een afzegging zal kunnen innemen. Aan het annuleren van een workshop of het wijzigen van de workshopdatum zijn daarom kosten verbonden. In het geval de boeking tijdig wordt geannuleerd kunnen we een deel van de kosten vergoeden.
- Bij het annuleren van een boeking wordt het totaalbedrag minus administratiekosten gerestitueerd indien deze tot 3 weken voor de aanvang van de workshop geannuleerd wordt.
- De administratiekosten bedragen €15 voor een workshop in ons atelier en €5 voor een spinproeverij op een evenement.
- Wanneer de inschrijving wordt geannuleerd binnen drie weken voor de aanvang van de workshop, vindt er geen restitutie plaats.
- De annuleringskosten vervallen als de deelnemer een vervangende deelnemer weet te regelen.
- Annuleren kan enkel schriftelijk door het sturen van een e-mail naar studio@spintol.nl